KAMPUNG HIJRAH DALAM DILEMA

KAMPUNG HIJRAH DALAM DILEMA

PERSOALANNYA

· DENGAN IZIN ALLAH SWT, BN NEGERI SARAWAK AKAN BERJAYA MEMBENTUK KERAJAAN BARU SELEPAS PILIHAN RAYA NEGERI PADA 16 APRIL 2011.

APAKAH YANG AKAN TERJADI KEPADA KAMPUNG HIJRAH?

· SEGALA IKHTIAR DAN TITIK PELUH WARGA KAMPUNG HIJRAH BELUM MENDAPAT RESTU DARIPADA ALLAH SWT. SERTA TIDAK MENDATANGKAN HASIL YANG DIHARAPKAN SELAMA INI

· SEBABNYA, KUASA PEMIMPIN MASA KINI TERLALU “HEBAT” BERBANDING KUASA ALLAH SWT

· APAKAH KEDEGILAN PENDUDUK KAMPUNG HIJRAH UNTUK BERPINDAH SELEPAS DIBERI AMARAN KERANA MEMPERTAHANKAN HAK KE ATAS TANAH MILIK SENDIRI MENGUNDANG “BENCANA” SERTA KEDAIFAN YANG MELANDA PADA MASA KINI????

· KAMPUNG HIJRAH SUDAH DIISTIHARKAN SEBAGAI ZON TIDAK SELAMAT

· ANDAIKATA BN MENANG PILIHAN RAYA KE 10 , PASTINYA TSUNAMI BN DIRAMAL MEMBADAI KAMPUNG HIJRAH LEBIH DASYAT LAGI BERBANDING TSUNAMI YANG MELANDA JEPUN PADA 11 MARCH, 2011.

AYUHLAH! SAUDARA-SAUDARI.

BERSEDIALAH UNTUK MENYELAMATKAN DIRI, KAUM KELUARGA SERTA HARTA BENDA KITA DARIPADA MALA PETAKA YANG BAKAL MELANDA KITA SELEPAS 16 APRIL 2011

KAMPUNG HIJRAH, KAWASAN N.49 NANGKA SIBU



bloody wealth/harta berdarah,taib mahmud

TERKINI DARI KAMEK

Friday, April 5, 2013

SPRM Nakal dan Tidak Jujur kata "CMS"


SPRM tidak layak dapat kerjasama saya, kata Taib Mahmud



KUALA LUMPUR, 4 April — Tan Sri Abdul Taib Mahmud mendakwa dirinya menjadi mangsa permainan nakal oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan menyatakan pendirian tidak akan bekerjasama dengan agensi tersebut dalam siasatan rasuah yang dipalitkan ke atasnya.
Ketua Menteri Sarawak itu juga berkata tuduhan rasuah seperti yang didedahkan oleh Global Witness baru-baru ini tidak akan memberi impak kepada Sarawak.
“Mereka tidak layak mendapat kerjasama saya kerana agak nakal.
“Mereka tidak jujur,” kata Taib yang ditemui di bangunan Umno, PWTC, hari ini.
Taib juga berkata tidak takut jika disiasat oleh agensi penguatkuasa tersebut.
“Biar mereka jadikan saya mangsa... saya tidak takut,” katanya lagi.
Ketua menteri Sarawak paling lama tersebut mendapat perhatian umum bulan lepas selepas sebuah kumpulan aktivis alam sekitar mendedahkan video dokumentari menuduh pemimpin utama Barisan Nasional tersebut menerima berjuta-juta ringgit hasil daripada perjanjian tanah di negeri Borneo tersebut.
Taib juga menegaskan dirinya tidak bersalah, mendakwa sepupunya dan pihak tertentu cuba menyabitkan dirinya dalam pendedahan video tersebut dengan menawarkan diri mereka sebagai ejennya untuk mendapatkan ganjaran.
Beliau juga menolak video tersebut yang dikeluarkan GW itu bakal memberikan kesan dalam Pilihan Raya 2013 nanti.
“Ia hanya beri kesan kecil. Ia tidak mempengaruhi pemikiran orang ramai,” tambah beliau.
Dalam video berjudul  “Inside Malaysia’s Shadow State”, penyiasat GW itu menyamar menjadi pelabur luar, menunjukkan beberapa keratan video tentang perbualan dengan sepupu dan peguam Ketua Menteri Sarawak, untuk membeli tanah dengan keuntungan besar namun akan menyebabkan orang asal di kawasan tersebut akan kehilangan tanah.
Apabila ditanya sama ada BN melihatnya sebagai liabiliti, Abdul Taib berkata: “Liabiliti apa? Dalam pilihan raya lepas, saya mendapat lebih dua pertiga majoriti dan mereka tidak kisah pun tentang itu.”
BN mengekalkan majoriti dua pertiga dalam pilihan raya negeri Sarawak 2011, tetapi dengan jumlah keseluruhan kecil.
Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) yang dipimpin oleh Taib memenangi semua kerusi yang ditandinginya.

No comments:

Post a Comment